4 Mart 2012 Pazar



WİLLARD VE ONUN BOWLİNG KUPALARI
Yazar: Richard Brautigan

Beat kuşağı yazarlarının sonuncusu olarak kabul edilen Richard Barutigan’ın bir kitabı Willlard ve onun bowling kupaları.  Beat kuşağından daha önce William S. Burroughs’un Yumuşak Makine kitabını okuyarak başladım ve (seveni varsa affetsin) sevmedim. İnanın okurken midem bulandı ama bu mide bulantısı kitabın içeriğinden değil (zaten okurken bir şey anlamak mümkün değil) daha çok yazım tekniğinden ötürüydü. İlerleyen bir otobüste bir şeyler okuyunca insanın midesi bulanır ya (bende oluyor en azından) o tarz bir şeydi yaşadığım. Bu kitabı elime alıp da Beat kuşağına ait bir kitap olduğunu öğrendiğimde bir iç çektim, bakalım bu kez beni ne bekliyordu? Kitabı bir okumaya başladım, abov, ilk karakter karısına yatakta sadistçe davranan bitik bir adam. Adam bitmiş, ruhen bitmiş çünkü karısı yüzünden cinsel bir hastalık kapmış. Bu hastalık da detaylıca anlatılmış ki, okurken ara ara görüntü karardı bende.
Bu kitap Beat kuşağına ait eserler okumaya başlamak için iyi bir başlangıç olabilir çünkü kitabın (ve yazarın) daha yumuşak ve espirili bir anlatımı olduğu söyleniyor aynı kuşağa ait diğer kitaplara göre. Kitabın alt başlığı “sapık bir gizem öyküsü” ne de güzel tanımlamış kitabı, bana gerek bırakmamış aslında. İsterseniz alın okuyun, bir de bunu okumuş olursunuz.

3 yorum:

  1. Malatya Haber Olarak Başarılarınızı Diliyorum :) Sürekli Takipteyim iyi bloglar

    YanıtlaSil
  2. Sürekli takipteyim bu da benim blogum bilgininpenceresi.blogspot.com

    YanıtlaSil